Další opatření z Plánu mobility jsou zrealizována
Ještě v průběhu minulého kvartálu se podařilo zprovoznit tři významné dopravní novinky na území hlavního města zahrnuté v pražském plánu mobility. Tou první je dlouho očekávaný přístup na hlavní nádraží směrem ze Žižkova. Díky vstupu u Italské ulice už nebude nutné procházet poměrně zdlouhavou trasu přes křižovatku U Bulhara a skončit by mělo také zakázané a nebezpečné přelézání nádražního plotu za poslední kolejí. Naše největší vlaková stanice je od září nově přístupná díky prodloužení severního podchodu nástupišť směrem k ulici Italská. Ocení ji určitě nejen posluchači VŠE a lidé cestující na Žižkov vlakem, ale také všichni Pražané. Vstup je samozřejmě bezbariérový.
Další novinkou je nádražní terminál Zahradní Město, jehož výstavba zásadně zvyšuje dopravní komfort a také rychlost i úroveň přestupování mezi jednotlivými druhy veřejné dopravy. Cílem stavby bylo samozřejmě i zvýšení obliby cestování na linkách PID, například i na úkor individuální automobilové dopravy.
Poslední novinkou je tramvajová smyčka u tohoto nádraží, která usnadní přestupy mezi tramvajemi, městskými autobusovými linkami a samozřejmě vlaky. V souvislosti s její výstavbou totiž došlo k rozšíření nabídky spojů v úseku Radošovická – Zahradní Město a nově všechny tramvaje linky 22 budou jezdit přes terminál Zahradní Město. Projekt byl spolufinancován z fondů EU, konkrétně z Operačního programu Doprava II. Dopravní uzel obsluhují tramvajové spoje linek 22, 26 i noční linky 97 a 99, autobusy 101, 138, 154, 175, 177, 188 a dočasně X195 a noční linky 901 a 906.