Cyklodepo Smíchov řeší dodávky na levém břehu Vltavy
Stoupající oblibu on-line nákupů a následný nárůst počtu dodávek řeší hlavní město také těšnovským překladištěm balíků Depot.bike (psali jsme o něm zde). Po roce jeho úspěšného provozu spustila Praha v prosinci stejné řešení „poslední míle“ doručování zásilek i na levém břehu Vltavy. Pod křižovatkou Městského okruhu a Plzeňské ulice zahájilo provoz Cyklodepo Anděl a své skladové kontejnery v něm provozuje osm přepravních společností. Zásilky jsou v dopravně velmi vytížené lokalitě rozváženy na nákladních (cargo) elektrokolech.
Také smíchovské překladiště zásilek funguje tak, že sem, na bývalé parkoviště, přepravní společnosti navezou balíky a kurýři je následně rozvezou adresátům. Nejen po okolí, ale i do historické části města, v případě levého břehu tedy na Malou Stranu. Pokud příjemce zásilku nemůže převzít, vrací se s ní kurýr k Andělu. Rozvoz zásilek mezi depem a adresátem, tzv. poslední míle, je pro většinu přepravních společností obecně tím nejnáročnějším krokem celé přepravy a řešení z Těšnova se osvědčilo. V květnu 2021 tam ukončili pilotní provoz a magistrát po vyhodnocení všech aspektů posvětil běžný režim fungování. Městu se tak ulevilo od dodávkových vozů popojíždějících v zácpách i od parkování na chodníku či v cyklopruzích. A také přepravní společnosti si realizované řešení pochvalují.
Pražské zastupitelstvo přijalo závazek, že v Praze do konce desetiletí sníží emise oxidu uhličitého o 45 procent a do roku 2050 má být hlavní město bezuhlíkové úplně. Z těšnovského cyklodepa bylo v uplynulém roce doručeno přes 20 tisíc zásilek a Praha plánuje po nově dokončeném cyklodepu na Smíchově zřídit v příhodné lokalitě další.