Západovýchodní cyklomagistrála (Smíchov – Vinohrady)
Oblast
Doprava a veřejný prostor
Kapitola Návrhu
3.2.12 Podpora dopravní cyklistiky
Pozitivní dopady
- Podpora aktivní mobility
- Cháněné západovýchodní spojení pro cyklisty skrze centrum
Předmětem opatření je studie možnosti zřízení vysoce komfortní chráněné cyklotrasy na spojení center Smíchova a Vinohrad, vedené komfortně převážně v přidruženém prostoru a ulicemi s mírným stoupáním.
Vedení cyklistické dopravy od Smíchova (Praha 5) na Nové Město a Vinohrady (Praha 2) v koridoru Jiráskova mostu a ulic Žitné nebo Ječné je přirozené díky jejich relativně konstantnímu sklonu nepřesahujícímu 5 % a prostorovému dimenzování ulice, které umožňují zřídit plnohodnotná cykloopatření.
Pro začlenění koridoru do celoměstského systému cyklotras je třeba upravit vedení tras A14 a A231, ze kterých se trasa seskládá.
Jednotlivé úseky lze realizovat v různé kvalitě v závislosti na možných změnách organizace dopravy, u kterých je kvalitní bezmotorové řešení víceméně doprovodným pozitivem.
Mozartova – Jiráskův most:
- Ve stávajícím dopravním režimu maximum integrace a segregované úseky, vedení přes Anděl.
- V případě zrušení malého smíchovského okruhu je možné
- obousměrné vedení ulicí Kartouzskou a V Botanice.
Jiráskův most:
- Jednosměrné kodaňské pásy nebo obousměrná stezka na rozšířeném severním chodníku.
Jiráskovo nám. – Karlovo nám
– Variantně buď Myslíkovou a Odborů (nutné kodaňské pásy a zásadní rekonstrukce ulice, příp. její zklidnění a zvážení režimu v ul. Odborů) nebo Resslovou (snížit počet pruhů na 3, v řazení zachovat 2).
Karlovo nám.
- Řešení v závislosti na dalším trasování, bez ztraceného spádu.
Žitná, Anglická (po náměstí Míru)
- Obousměrná stezka na jižní straně ulice.
- K prověření alternativa vedení ulicí Ječnou (bylo by patrně nutné snížení počtu pruhů a změna organizace dopravy v širší oblasti Nového Města).