Tramvajová trať Nádraží Podbaba – Suchdol
Oblast
Kolejová infrastruktura
Kapitola Návrhu
3.2.2 Rozvoj sítě tramvají a metra
Pozitivní dopady
- zvýšení komfortu, kvality a cestovní rychlosti z oblasti Suchdola ve vztahu nejen k centru MČ Praha 6 (Dejvice), ale také dále do centra města, či ve směru Praha 7 – Praha 8
- vznik nových přímých tramvajových spojení
- součást výhledového systémového propojení Prahy 6 a Prahy 8 (tzv. severní tangenta)
- náhrada velmi intezivní a kapacitně již nedostačující autobusové dopravy tramvajemi
- umožní zklidnit a revitalizovat oblast Vítězného náměstí (uleví od autobusů)
- tišší provoz tramvají
- zlepšení kvality ovzduší a zdraví obyvatel náhradou autobusové dopravy ekologicky šetrnější tramvajovou dopravou
- městotvorná funkce tramvaje
- zlepšení přestupních vazeb (Vítězné náměstí) a Výhledy (terminál veřejné dopravy s přestupem na regionální linky PID)
- zřízení parkoviště P+R v Suchdole
- umožnění kvalitní urbanizace lokality Nový Sedlec
Výstavba tramvajové trati Nádraží Podbaba – Suchdol
Jedná se o napojení rostoucího areálu České zemědělské univerzity a MČ Suchdol na tramvajovou síť. Stávající autobusové linky již neodpovídají neustále se zvyšující přepravní poptávce.
Nárůst provozních nákladů tramvajové dopravy bude kompenzován úsporou provozních nákladů z redukce autobusové dopravy.