Rozvoj P+R v prioritní oblasti 3 Stč.kraje

Oblast

Multimodální cestování

Kapitola Návrhu

3.2.9 Parkoviště P+R a B+R

Pozitivní dopady

  • může zvýšit atraktivitu páteřních linek,
  • pro uživatele zůstává přeprava vně území Prahy flexibilní, zatímco mezi městy a v Praze může být jednodušší/rychlejší,
  • při zcelení do krajského systému může síť do budoucna plnit klíčovou roli v zajištění dopravní obsluhy řídce osídlených oblastí.

Opatření vychází ze souhrnu záměrů na výstavbu P+R v třetí prioritní oblasti Středočeského kraje, o předpokládané souhrnné kapacitě okolo 2550 stání. Na území PMO se jedná o lokality (setříděné dle uvažované kapacity) Brandýs nad Labem, Roztoky, Tuklaty, Český Brod, Všenory, Černošice, Karlštejn, Byšice, Zeleneč, Mnichovice, Neratovice, Zadní Třebaň, Bystřice, Čtyřkoly, Měšice, Libčice nad Vltavou, Kojetice, Dobříš, Jílové u Prahy, Loděnice, Velvary, Hovorčovice a Vrané nad Vltavou o celkové kapacitě okolo 1750 stání. U jednotlivých lokalit se pohybuje kapacita od 10 do 316 parkovacích stání.