Rozvoj P+R v prioritní oblasti 2 Stč.kraje

Oblast

Multimodální cestování

Kapitola Návrhu

3.2.9 Parkoviště P+R a B+R

Pozitivní dopady

  • může zvýšit atraktivitu páteřních linek,
  • pro uživatele zůstává přeprava vně území Prahy flexibilní, zatímco mezi městy a v Praze může být jednodušší/rychlejší,
  • při zcelení do krajského systému může síť do budoucna plnit klíčovou roli v zajištění dopravní obsluhy řídce osídlených oblastí.

Opatření vychází ze souhrnu záměrů na výstavbu P+R v druhé prioritní oblasti Středočeského kraje, o předpokládané souhrnné kapacitě okolo 3250 parkovacích stání. Na území PMO se jedná o lokality (setříděné dle uvažované kapacity) Unhošť, Říčany, Beroun, Kralupy nad Vltavou, Mstětice, Řevnice, Dobřichovice, Čerčany, Nučice, Jeneč, Poříčany, Mirošovice, Mělník, Jinočany, Senohraby, Rudná, Sázava, Měchenice, Nelahozeves a Stochov o celkové kapacitě 2880 parkovacích stání. U jednotlivých lokalit se pohybuje kapacita od 20 do 350 parkovacích stání.