Rozvoj P+R při stanicích metra
Oblast
Multimodální cestování
Kapitola Návrhu
3.2.9 Parkoviště P+R a B+R
Pozitivní dopady
- vně území města je přeprava maximálně flexibilní, zatím co uvnitř území města bývá i rychlejší a méně komplikovaná,
- město získává příznivější dělbu přepravní práce a uvolňují se nároky na průjezdy hustě zastavěným územím,
- investice do sítě parkovacích kapacit, která má ambice na strategické uplatnění v budoucnosti.
Jedná se o rámcové investiční opatření, které předpokládá naplnění návrhu Metropolitního plánu Prahy (verze k datu 31. 5. 2016) v oblasti rozvoje systému P+R při stanicích metra. Metropolitní plán Prahy uvažuje při stanicích metra následující lokality (setříděné dle přírůstku kapacit): Zličín a Zličín II (Ringhofferova), Depo Hostivař, Opatov I a Opatov II, Depo Písnice, Nové Butovice, Černý Most I, Veleslavín, Smíchovské nádr., Písnice, Stodůlky, Nádraží Krč, Roztyly, Střížkov, Rajská zahrada a Nové Dvory. Souhrnně je u stanic metra uvažována realizace okolo 9320 parkovacích stání.