Rozvoj P+R mimo prioritní oblasti Stč.kraje

Oblast

Multimodální cestování

Kapitola Návrhu

3.2.9 Parkoviště P+R a B+R

Pozitivní dopady

  • může zvýšit atraktivitu páteřních linek,
  • pro uživatele zůstává přeprava vně území Prahy flexibilní, zatímco mezi městy a v Praze může být jednodušší/rychlejší,
  • při zcelení do krajského systému může síť do budoucna plnit klíčovou roli v zajištění dopravní obsluhy řídce osídlených oblastí.

Opatření vychází ze souhrnu záměrů na výstavbu P+R mimo prioritní oblasti Středočeského kraje, o předpokládané souhrnné kapacitě okolo 1100 stání. Na území PMO se jedná o lokality (setříděné dle kapacity) Dolní Břežany, Kladno, Jesenice, Zdiby, Pyšely, Mělník, Nový Knín, Davle, Hradištko, Mníšek pod Brdy, Mšeno, Štěchovice a Chýně o celkové kapacitě okolo 850 stání. U jednotlivých lokalit se pohybuje kapacita od osmi do 200 parkovacích stání.