Nasazení velkokapacitních autobusů v příměstské dopravě
Oblast
Provoz veřejné dopravy
Kapitola Návrhu
3.1.11 Posílení veřejné dopravy
Pozitivní dopady
- Znatelné navýšení kapacity až o 50% bez nutnosti zavádění nových spojů a tím zvyšování požadavků na personál.
- Nabídka kapacity i pro nárazovou přepravní poptávku.
Vzhledem k rostoucí poptávce na páteřních regionálních autobusových linkách a s tím spojené snížení komfortu cestování přeplněnými spoji je navrhováno pořízení velkokapacitních třínápravovým autobusů délky cca 15m nebo kloubových délky 18m, které mohou sloužit na linkách spojujících Prahu s největšími městy Středočeského kraje, kde není adekvátní železniční spojení, přičemž tyto linky slouží i pro nácestné zastávky v obcích na trase. Částečně se jedná o vazby již zaintegrované v systému PID, částečně neintegrované.
Konkrétně se jedná o tyto relace:
- Smíchovské nádraží – Mníšek pod Brdy
- Budějovická – Jílové u Prahy / Kamenice
- Ládví – Neratovice
- Ládví – Mělník
- Kobylisy – Odolena Voda
- Háje – Kostelec n.Č.l.
- Háje – Sázava
- Černý Most – Poděbrady
- Nádraží Veleslavín – Slaný
- Zličín – Rakovník
- Smíchovské nádraží – Příbram
- Zličín – Beroun