Nasazení velkokapacitních autobusů v příměstské dopravě

Oblast

Provoz veřejné dopravy

Kapitola Návrhu

3.1.11 Posílení veřejné dopravy

Pozitivní dopady

  • Znatelné navýšení kapacity až o 50% bez nutnosti zavádění nových spojů a tím zvyšování požadavků na personál.
  • Nabídka kapacity i pro nárazovou přepravní poptávku.

Vzhledem k rostoucí poptávce na páteřních regionálních autobusových linkách a s tím spojené snížení komfortu cestování přeplněnými spoji je navrhováno pořízení velkokapacitních třínápravovým autobusů délky cca 15m nebo kloubových délky 18m, které mohou sloužit na linkách spojujících Prahu s největšími městy Středočeského kraje, kde není adekvátní železniční spojení, přičemž tyto linky slouží i pro nácestné zastávky v obcích na trase. Částečně se jedná o vazby již zaintegrované v systému PID, částečně neintegrované.

Konkrétně se jedná o tyto relace:

  • Smíchovské nádraží – Mníšek pod Brdy
  • Budějovická – Jílové u Prahy / Kamenice
  • Ládví – Neratovice
  • Ládví – Mělník
  • Kobylisy – Odolena Voda
  • Háje – Kostelec n.Č.l.
  • Háje – Sázava
  • Černý Most – Poděbrady
  • Nádraží Veleslavín – Slaný
  • Zličín – Rakovník
  • Smíchovské nádraží – Příbram
  • Zličín – Beroun