Metro D: úsek Pankrác – Depo Písnice
Oblast
Kolejová infrastruktura
Kapitola Návrhu
3.2.2 Rozvoj sítě tramvají a metra
Pozitivní dopady
- zásadní zlepšení komfortu, kvality a rychlosti cestování veřejnou dopravou v západní části jižního sektoru města (Krč, Lhotka, Libuš, Písnice) a dalších kapacitních sídlištních celcích
- náhrada přetížených autobusových tahů (ekologické přínosy, redukce počtu autobusů)
- zvýšení bezpečnosti dopravy
- žádoucí podchycení autobusové dopravy a části individuální automobilové dopravy ve stanicích Písnice a Depo Písnice (autobusové terminály, záchytná parkoviště P+R)
- vznik vhodných podmínek pro kombinovaný způsob doprav do centra města prostřednictvím P+R přímo na městském okruhu ve stanici Nádraží Krč
- odlehčení jižní části linky C metra (m.j. spojené s razantním snížením obratu stanice Kačerov)
- územní rozvoj lokalit u budoucích stanic metra
- snížení ekologické zátěže z IAD a intenzivní autobusové dopravy
- konkurenční výhoda veřejné dopravy i ve vztahu dojíždějících obyvatel z oblastí přiláhajících k dotčené oblasti (Jesenice, Dolní Břežany, Kamenice atd.) s potenciálem snížení zatížení IAD na komunikační síti jižního sektoru Prahy
- prohloubení integrace veřejné dopravy lepšími vazbami k linkám C metra, k síti povrchových linek a železniční dopravě (Nádraží Krč)
Výstavba nové trasy metra D v úseku Pankrác – Depo Písnice.
Nový úsek zahrnuje stanice: Pankrác (přestup na linku C) – Olbrachtova – Nádraží Krč – Nemocnice Krč – Nové Dvory – Libuš – Písnice – Depo Písnice (P+R)
Provozní náklady metra D budou částečně kompenzovány provozními úsporami v návazné autobusové dopravě. Očekáváná je výraznější redukce autobusové dopravy v radiálních směrech (týká se regionálních i městských linek PID).
Uvedené provozní náklady jsou spočteny pro variantu provozu „bez řidiče“.
Investiční náklady jsou uvedeny vč. výstavby Depa Písnice a pořízení vozidel (16 ks souprav v délce 80 m).