Koncepce elektrifikace autobusových linek v Praze
Oblast
Provoz veřejné dopravy
Kapitola Návrhu
3.2.15 Elektrobusy a individuální elektromobilita
Pozitivní dopady
- snížení uhlíkové stopy z dopravy (bezemisní provoz)
- zvýšení komfortu vozového parku – nízkopodlažní vozidlo, klimatizace, tišší provoz
- nižší hluková zátěž z provozu vozidla
- potenciál snížení provozních nákladů (výhoda z rozsahu, nižší cena energií)
- potenciál zrychlení spojení (lepší dynamika elektrického vozidla)
Program rozvoje elektrobusů v PID navazuje na výzkumné a ověřovací projekty DPP (např. 213, 109 nebo 58). Cílem výzkumných projektů bylo vyzkoušet různé technologie nabíjení v provozních podmínkách Prahy. Závěry z těchto projektů budou promítnuty v dalším rozvoji elektrobusů resp. bateriových trolejbusů ve veřejné dopravě v PID.
Předmětem dalšího rozvoje bude elektrifikace zejména páteřních autobusových linek s krátkým intervalem, kloubovým vozidlem a zpravidla i delší trasou (v kopcovitém terénu Prahy). Cílem rozšíření elektromobilní technologie bude kromě ekologizace provozu, zlepšení jízdních jízdních vlastností a tím komfortu cestování, také pozitivní dopad do výše provozních nákladů.
Opatření má za cíl vypracovat na základě zkušeností koncepci rozvoje elektrobusů v Praze tak, aby ji bylo možno následně zohlednit i při obnově vozového parku a nutné výstavbě potřebné infrastruktury.
Opatření bude realizováno v rámci vnitřních procesů příslušných městských organizací a firem, negeneruje tedy přímé investiční náklady.