Elektrifikace BUS linky 140 (II. etapa)
Oblast
Provoz veřejné dopravy
Kapitola Návrhu
3.2.15 Elektrobusy a individuální elektromobilita
Pozitivní dopady
- snížení uhlíkové stopy z dopravy (bezemisní provoz)
- zvýšení komfortu vozového parku – nízkopodlažní vozidlo, klimatizace, tišší provoz
- nižší hluková zátěž z provozu vozidla
- v případě dobrých výsledků a dalšího rozšíření potenciál snížení provozních nákladů
- po vyhodnocení projektu možné uplatnění technologie na vybraných páteřních autobusových linkách
V návaznosti na pilotní ověřovací provoz elektrobusu s dynamickým dobíjením (trolej v ul. Prosecká) proběhně plná elektrifikace linky 140 v celém úseku (Palmovka – Miškovice) s prodloužením úseku s instalovanou trolejí.
Součástí projektu je
- adaptace vybudované infrastruktury v Prosecké ul. pro trvalý provoz
- vybudování nabíjecí troleje v délce cca 40% trasy linky 140, kabeláž a měnírenská kapacita
- vybudování nabíjecí infrastruktury v garáži Klíčov
- nákup vozidel pro plnohodnotný provoz linky 140 (cca 13-15 ks kloubových bateriových trolejbusů)
Cílem projektu je plně bezemisní provoz kloubových vozidel (délka 18 m) na lince 140.
Investiční náklady zahrnují vybudování potřebné infrastruktury (cca 192 mil. Kč) a nákup nových bateriových trolejbusů (cca 300 mil. Kč). Pro posuzování investičních nákladů je nutné upřesnit, že pořízení bateriových trolejbusů nebude probíhat v režimu navyšování celkového početního stavu vozového parku, ale jako náhrada za naftové autobusy.