Aktuality

Operátor ICT

Operátor ICT novým partnerem projektu P+

13. listopadu 2017

Moderní informační a odbavovací systém, dobíjecí místa pro elektromobily, preference ekologických pohonů vozidel nebo také sdílená elektromobilita, to jsou témata, na která se v projektu Polaď Prahu zaměří městská společnost Operátor ICT, a. s. (OICT).

Odborníci určili kritéria hodnocení projektů mobility

4. října 2017

V úterý 3. října se konal další workshop odborníků k Plánu udržitelné mobility Prahy a okolí. Tentokrát se věnoval nastavení hodnoticích kritérií. Těmi budou hodnoceny konkrétní projekty, návrhy a opatření, které dovedou hlavní město k efektivní a udržitelné mobilitě. 

Stánek Polaď Prahu navštívily stovky lidí

22. září 2017

Davy lidí přišly v pátek oslavit mezinárodní Den bez aut, který byl vrcholem Evropského týdne mobility. Projekt Polaď Prahu u toho nesměl chybět. Stejně jako minulý rok, i letos jsme vítali návštěvníky u vlastního stánku, kde se mohli seznámit s vývojem plánu mobility, ale i zasoutěžit si o drobné ceny. 

Praha schválila významný dopravní dokument

19. září 2017

Rada hlavního města Prahy schválila dokument Dopravní politika, který vznikl v rámci projektu Polaď Prahu a přináší koncepci dalšího dopravního rozvoje metropole i celé metropolitní oblasti na několik následujících let.

Pěší zona

Den bez aut 2017 se blíží!

6. září 2017

Pro fanoušky projektu Polaď Prahu jsme na letošní Den bez aut připravili elektromobil. Celá akce je vyvrcholením Evropského týdne mobility a letošní Den bez aut se ponese v duchu čisté, sdílené a inteligentní mobility. A u toho projekt Polaď Prahu samozřejmě nemůže chybět.  

Mimopražské plány udržitelné mobility

18. srpna 2017

V uplynulých dnech média často informovala o úskalích, se kterými se potýkají jednotlivé radnice napříč Českou republikou při řešení tamních plánů udržitelné mobility. V Plzni je plán již schválen, přerovská radnice zatím zveřejnila návrh.

Tvůrci plánu mobility se inspirovali v Mnichově

26. července 2017

Pracovní skupina projektu Polaď Prahu navštívila německý Mnichov. Praze se podobá velikostí, ale také významem hlavního města země, silnými regionálními vazbami a čilým turistickým ruchem. Oproti české metropoli je však v Mnichově mnohem rozvinutější cyklistická doprava.

Průzkum: Auto, nebo veřejná doprava?

15. června 2017

Velmi vyrovnané výsledky mezi veřejnou a individuální dopravou přineslo reprezentativní šetření agentury Median připravované pro projekt Polaď Prahu. 3–5× týdně zvolí pro cestu do Prahy 16,9 % Středočechů veřejnou dopravu a 17,8 % Středočechů osobní automobil nebo motorku. 

Veřejnost i odborníci se shodují na budoucnosti pražské dopravy

7. června 2017

Ze všech navrhovaných řešení pro budoucnost městské mobility zvítězil scénář „Praha efektivní“. Převahu zastánců našel jak mezi odborníky na dopravu, tak u nejširší veřejnosti. Shoda dokonce panuje i v názoru, že vítězný scénář bude doplněn dílčími prvky z varianty „Praha racionální“.

Hranice Prahy graf

Počet dojíždějících Středočechů stále stoupá

15. května 2017

Přestože nárůst počtu Středočechů denně dojíždějících do Prahy není tak výrazný jako na přelomu milénia, analýza P+ ukazuje, že neustále stoupá. Hranicí hlavního města Prahy v pracovní den projede více než 600 tisíc cestujících. Údaj zahrnuje cesty oběma směry. 

B sal NTK

Pražané se ptali odborníků na dopravu

12. dubna 2017

Potřebuje Praha městský okruh? Co se musí udělat, aby se v metropoli dalo jezdit na kole? O těchto a mnoha dalších tématech debatovali dopravní odborníci s obyvateli hlavního města v pondělí odpoledne v Národní technické knihovně. 

Panel pozvanka

Přední odborníci budou jednat o společné vizi městské mobility

3. dubna 2017

Odborníci, specialisté na městskou dopravu, ale i nejširší veřejnost z Prahy a Středočeského kraje budou 10. dubna jednat o budoucnosti městské mobility. V panelové diskusi nastolí témata, která jsou pro dopravu v Praze a jejím okolí klíčová zejména ve střednědobém a dlouhodobém horizontu. 

Ptejte se radního Dolínka na vše o pražské mobilitě

27. března 2017

V rámci projektu zmente.to můžete již ve středu 29. března pokládat dotazy náměstkovi pražské primátorky a radnímu pro dopravu Petru Dolínkovi, a to prostřednictvím webové stránky i mobilní aplikace. Projekt tak spouští první ze svých pravidelných měsíčních on-line rozhovorů.

Wrk shp polad

Odborníci vybrali pro Prahu efektivní scénář mobility

9. března 2017

Ve čtvrtek 9. března se v Praze uskutečnilo další setkání odborníků nad vizí mobility hlavního města a jeho okolí. Byl to už druhý z praktických workshopů, které pořádá projekt Polaď Prahu. Tentokrát byl věnován scénářům, jež by mohly naplnit pražskou vizi mobility roku 2030. 

TK 21 2 2017 MHMP

Projekt Polaď Prahu vstupuje do další fáze

22. února 2017

Pracovní skupina Polaď Prahu, která čítá odborníky nejrůznějších oblastí týkajících se dopravy, zveřejnila na včerejší tiskové konferenci dva zásadní materiály: Problémové mapy a dokument Analýza. 

Po Praze na kole? Kombinujte možnosti!

13. února 2017

Kodaň, Amsterdam, Berlín… Místní obyvatelé si život v těchto metropolích bez cestování na kole už představí jen těžko. Kolo se pro řadu z nich stalo dopravním prostředkem první volby. Proč Praha stále jen hledá cestu mezi města, která jsou mimořádně přátelská k cyklistům?

NL5 - Foto - Martin Jareš

Dopravu chceme usnadnit i Středočechům

13. ledna 2017

Plán udržitelné mobility pražské aglomerace se netýká pouze Prahy, v jeho koncepci je třeba počítat i s návazností na mobilitu Středočeského kraje. O rozhovor jsme požádali Martina Jareše, zástupce Krajského úřadu Středočeského kraje. 

Info PP

Co jste možná nevěděli o Praze

29. prosince 2016

Praha. Rušné, neustále pulzující velkoměsto světového formátu, které nikdy nespí. Historické centrum doplňuje bytová zástavba a celou metropoli protínají vytížené dopravní tepny. Na žádnou přírodu už tu nemáte šanci narazit. Nebo ano? 

Pp 14 11 16

Hromadná doprava v Praze je na vysoké úrovni

14. listopadu 2016

Dopravní podnik hl. m. Prahy je dalším z klíčových partnerů projektu Polaď Prahu. Zároveň je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 138 autobusových linek, 24 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra.  Lidé díky němu mohou cestovat na několika příměstských linkách i do Středočeského kraje. Zároveň je vlastníkem kolejové infrastruktury metra a tramvají, z čeho vyplývá mnoho závazků a činností spojených s výstavbou, rekonstrukcemi a údržbou. Se zástupcem dopravního podniku Michalem Andelkem jsme si povídali o novinkách v přípravě plánu mobility nebo pracovní skupině.

Narodni

Oslavili jsme mezinárodní Den bez aut

19. října 2016

Národní třída se předposlední týden v září na jeden celý den uzavřela motorovým vozidlům a Pražanům se tak nabídnula ojedinělá možnost užít si příjemnou procházku v centru města bez aut. Vytvořením nové pražské pěší zóny po dobu 24 hodin se slavil mezinárodní Den bez aut. A my jsme na takové akci jako tvůrci Plánu mobility pro Prahu a okolí samozřejmě nemohli chybět. Stánek projektu Polaď Prahu jsme měli umístěný kousek od nábřeží hned před vstupem do Nové scény Národního divadla.

Národní třída zažije Den bez aut

19. září 2016

Nenechte si ujít akci Den bez aut ve čtvrtek 22. září na Národní třídě. My tam samozřejmě nemůžeme chybět a máme pro vás připravený stánek Polaď Prahu, který naleznete hned před Národním divadlem. Navštívit nás můžete od osmi do osmi a po celý den vás bude provázet zajímavý ale i zábavný program. Na stánku si pohovoříte s naším dopravním expertem, který má pro návštěvníky připravené problémové mapy, v nichž jsou zanesené informace od občanů i odborníků o tom, co je v Praze v dopravě trápí. Kromě toho si můžete zasoutěžit v tipovacím kvízu nebo předvést své znalosti metra při sestavování stanic na slepé mapě. A nezapomněli jsme ani na nejmenší. Děti můžou pomocí kříd vyjádřit svůj pohled na to, jak si představují dopravu v Praze. Pro dopravní nadšence je nachystaný speciální kvíz. Ti nejlepší získají unikátní společenskou hru Zácpa, ale s prázdnou neodejde nakonec nikdo. Kromě bonbónů pro všechny si každý zvídavý návštěvník odnese minimálně nové poznatky z oblasti dopravy.              

NL3 - Foto - Václav Novotný

Externí koordinátor dodá projektu mnohá pozitiva

31. srpna 2016

Jednou z organizací podílející se na vytváření Plánu mobility pro Prahu a okolí je Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR). Tato organizace je městským koncepčním pracovištěm, které se zabývá urbanismem, architekturou, dopravou, rozvojem města či zpracováním městských dat, informací a mapových podkladů. IPR vznikl transformací tehdejšího Útvaru rozvoje hl. m. Prahy v roce 2013 a má tak relativně dlouhou tradici. My Vám proto nyní přinášíme rozhovor s expertem IPR Václavem Novotným. „Veřejnost či experti mají často zúžený pohled pouze na svou problematiku a nechtějí slyšet problémy nebo argumenty ostatních,“ říká mimo jiné v rozhovoru.

 

Oblasti dopravy, které chcete změnit

11. srpna 2016

Sběr připomínek je definitivně u konce a projekt Polaď Prahu se tak posouvá do další fáze. Nyní přichází na řadu vyhodnocování podnětů. Dohromady jste nám jich poslali 2866 a odborníci na dopravu je nyní pročítají a analyzují. Nejprve je roztřídí do větších tematických oblastí a potom je využijí v analytickém dokumentu. Ty podněty, které upozorňují na operativní, rychle řešitelné problémy, předají odpovědným institucím přímo. 

Jiří Zeman

TSK je klíčovým partnerem projektu

19. července 2016

Bez soustavné údržby komunikací a jejich příslušenství, ke kterému patří například dopravní značení, světelná signalizace, chodníky, mosty a mnoho dalších objektů by zcela jistě v kratší či delší době došlo nejprve k dopravnímu kolapsu a následně k úplnému ochromení života celého města. Od toho, aby se něco podobného nestalo, je tu Technická správa komunikací (TSK). S její aktivní účastí se v projektu Polaď Prahu počítalo již od samého počátku. TSK je jedním z hlavních pilířů pracovního týmu a my vám proto přinášíme rozhovor s Jiřím Zemanem, vedoucím oddělení modelování dopravy z TSK.

Přišlo celkem 2866 připomínek. Děkujeme!

8. července 2016

Teprve před pár dny jsme ukončili sběr vašich podnětů a již tu máme první čísla. Je vidět, že se o dopravní situaci ve svém okolí zajímáte a nebojíte se říci, co byste rádi změnili. A své názory jste nám posílali jako diví. Přesně se nám jich sešlo 2866, za což vám moc děkujeme.

Ptáte se, proč aplikace fungovala tak krátce a proč jsme ji museli vypnout právě teď? Důvodem je to, že plán mobility má svůj harmonogram a my jsme museli včas sběr podnětů uzavřít, abychom je mohli začít vyhodnocovat a následně s nimi dále pracovat. Před námi jsou další fáze projektu, kde se vaše připomínky promítnou. Na zmíněný harmonogram se můžete případně podívat v sekci Jak probíhá ladění Prahy.

Pokud bychom nechali běžet aplikaci na zadávání připomínek příliš dlouho nebo bychom nedodrželi plánovaný termín, o to později bychom mohli vaše připomínky vyhodnotit a tím by se ohrozil celý harmonogram plánu mobility. Proces vytváření plánu mobility zabere sám o sobě několik let, a kdyby se příliš prodloužil ještě více, hrozilo by, že by mohl být zastaralý ještě dříve, než by byl dokončený.

Pozor! Blíží se konec sběru připomínek

30. června 2016

Své připomínky do projektu Polaď Prahu můžete zasílat už jen do konce tohoto týdne. V neděli 3. července se sběr vašich námětů definitivně uzavře a od pondělí přijde na řadu jejich třídění a analyzování. Odborníci přečtou a zaznamenají každý váš námět, hezky jeden za druhým, a žádný nepřijde nazmar. Všichni už jsou zvědaví, jaké dopravní změny si přejete. Tyto cenné informace využijí dopravní experti v dalších diskuzích a při tvoření konkrétních scénářů a opatření. To, že už nebude možné posílat připomínky, ještě neznamená, že už byste se k projektu nemohli v budoucnu nijak vyjádřit. Svůj názor nám budete moci sdělit v dalších fázích projektu ještě několikrát. A to například formou panelových diskuzí s odborníky nebo až ke konkrétním návrhům opatření. My vás budeme samozřejmě o všem dál s předstihem informovat a to nejen zde na webu Polaď Prahu, ale nově také prostřednictvím newsletteru. Pokud si ho přejete dostávat, stačí kliknout na záložku Chci poladit Prahu a objednat si ho.

Odborníci: Je potřeba dostavět pražský okruh

23. června 2016

Workshop formou kulatých stolů poukázal na konkrétní problémy v dopravě, se kterými se bude Praha muset do budoucna vypořádat. Odborníci zasedli ve středu 22. června, aby diskutovali nejpalčivější témata z oblasti pražské a středočeské dopravy. Z debat u kulatých stolů nakonec vyplynulo, že je třeba dostavět chybějící Pražský okruh a nadřazenou komunikační síť, která by zajistila rychlou a plynulou dopravu kolem Prahy a zároveň napříč metropolí. Dále pak zlepšit kapacitní kolejovou dopravu spojující Středočeský kraj s Prahou. Odborníky také pálí problematika záchytných parkovišť P+R, kterých je málo a nejsou vždy vhodně umístěná nebo například prostupnost města pro lidi. Odborné setkání se uskutečnilo, aby organizátoři projektu získali zpětnou vazbu na analýzu mobility od partnerů, tj. zástupců městských částí, obcí Středočeského kraje, odborných institucí i zájmových sdružení. „Na workshopu jsme se dozvěděli náměty na dosud opomíjené problémy a příležitosti. Také jsme se s našimi partnery dostali těm nejvýznamnějším problémům hlouběji pod kůži. Právě proto jsme zvolili formu kulatých stolů, kde hosté workshopu společně určovali a hodnotili problémy a příležitosti, následně pak vytvářeli myšlenkové mapy k vybraným tématům,“ přiblížil atmosféru setkání projektový manažer Daniel Šesták ze společnosti Mott MacDonald. Kromě nových podnětů pro pracovní skupinu bylo přínosem workshopu i sdílení různých názorů a diskuze kolem nich. Workshopu se zúčastnilo 60 hostů, namátkou například odborníci z pražských městských částí, ČVUT, Auto*Matu, Prague City Tourism, Asociace provozovatelů parkovišť na území Prahy aj. Pokud se domníváte, že vás pálí úplně jiné dopravní problémy nebo si myslíte, že zmíněné náměty nereflektují váš názor či to vidíte jinak, než odborníci, napište nám v sekci Chci poladit Prahu! svoji připomínku a my ji velmi rádi vezmeme na vědomí při vytváření konkrétních dopravních scénářů. A pospěšte si, možnost máte už jen do neděle 3. července, kdy se uzavře sběr občanských námětů.

Co člověk, to názor – nás zajímají všechny

14. června 2016

Stále se zvyšující počet připomínek je důkazem, že vám doprava v Praze není lhostejná. Aktivně se zapojujete a píšete a píšete. Posílejte nám své připomínky a komentáře dál, děláte nám tím obrovskou radost. Zajímá nás, co vás trápí a na základě toho, co nám sdělíte, se nakonec budou připravovat konkrétní scénáře dopravy. Oblíbené přísloví „co člověk, to názor“ platí samozřejmě i v pohledech na možnosti v dopravě. Někteří máte rádi hromadnou dopravu, kde se nemusíte soustředit na řízení auta a klidně se můžete věnovat svým myšlenkám. Automobilisté zase nedají dopustit na své pohodlí a svého plechového miláčka se nehodlají vzdát za žádnou cenu. Cyklisté si přejí větší bezpečí na silnicích a chodci méně smogu v ulicích. Určování dopravy tak nebude vůbec jednoduché a samozřejmě je potřeba skloubit potřeby všech. Diskuse nad budoucností přemisťování bude probíhat dlouhodobě a kromě široké veřejnosti se jí zúčastní ty největší kapacity na slovo vzaté. O výsledcích této debaty vás budeme pravidelně informovat. Stránky Polaď Prahu jsou tu přesně od toho, ale kdybyste měli dojem, že vám může něco uniknout, tak vám budeme rádi zasílat náš newsletter. Stačí, když si o něj zažádáte v rubrice Chci poladit Prahu tak, že nám akorát sdělíte e-mail, kam vám máme newsletter zasílat.

Prahu neladíme sami, máme odborníky

7. června 2016

Vaše připomínky jsou v dobrých rukách. Nerozhodujeme o nich sami, ale spolupracujeme s nejlepšími hlavami ze sféry dopravy. Doprava je totiž tak komplexním tématem, že jsme nemohli opomenout oslovit odborníky za slovo vzaté. A nejen je. Když to zjednodušíme, tak na tom s námi dělají vlastě všichni. Prostě každý, kdo má k dopravě co říct. Každý názor je důležitý a každý úhel pohledu nás zajímá. Proto se k budoucnosti mobility v Praze a Středočeském kraji vyjádří nejen dopravní odborníci, specialisté městských organizací, městské části nebo Středočeský kraj, ale samozřejmě i zástupci občanských iniciativ a neziskových organizací. Však se přesvědčte sami, kdo všechno s námi ladí Prahu.

Spolupracující instituce

ČVUT, Prague City Tourism, Správa železniční dopravní cesty, Ředitelství silnic a dálnic České republiky, Český aeroholding, Povodí Vltavy, Ministerstvo životního prostředí, Ministerstvo dopravy, Policie, Hospodářská komora hlavního města Prahy, ČESMAD BOHEMIA, České dráhy, Česká parkovací asociace, Sdružení pro dopravní telematiku, Asociace měst pro cyklisty, Ústřední automotoklub ČR, Autoklub České republiky, Asociace provozovatelů parkovišť na území hl. m. Prahy, Občané pro svobodnou a bezpečnou individuální dopravu, Svaz cestujících ve veřejné dopravě, Pražská organizace vozíčkářů, Auto*Mat, Pražské matky, Nadace partnerství a další.

Za první týden dorazilo 851 podnětů, posílejte dál

25. května 2016

Během prvního týdne, kdy jsme projekt Polaď Prahu spustili, dorazilo prvních 851 podnětů k tomu, co byste rádi v hlavním městě a jeho okolí poladili. Moc za ně děkujeme a říkáme: Pošlete určitě ještě další, všechny zpracujeme a vzniknou z nich podklady pro diskusi s odborníky. Všechny názory, které dostaneme, jsou důležitým podkladem pro následné kroky tvorby Plánu udržitelné mobility Prahy a okolí. 

Aktuální skóre říká, že nejvíce chcete ladit hromadnou dopravu, k té přišlo 370 připomínek, na druhém místě skončily připomínky k trasám pro pěší, těch dorazilo 240. Zatím se ve výrazně větší míře zapojují obyvatelé Prahy s návrhy, které se týkají hlavního města. Středočeské podněty tvoří v tento okamžik přibližně 10 %.

Psát nám můžete až do začátku letních prázdnin. Nenechávejte si pro sebe, co chcete ve městě změnit. 

Žádný podnět neskončí v koši!

16. května 2016

Zaregistrovali jsme už první dotazy, které se týkají zasílání podnětů a harmonogramu tvorby Plánu udržitelné mobility. V rychlosti proto odpovídáme touto aktualitou. Žádný podnět, který nám pošlete přes aplikaci, nezapadne do koše. Počítáme s tím, že podnětů přijdou tisíce a jsme na to připraveni. Naši pracovníci všechny náměty zpracují, roztřídí a připraví z nich podklady, které se budu projednávat v dalších kolech projektu. Z části připomínky a podněty třídí sama aplikace, z části to bude ruční práce. Prosíme vás ale o pochopení, že vám nebudeme schopni individuálně odpovídat, to v množství připomínek, které od Pražanů a Středočechů dostaneme, není ani možné. Vše ale poctivě zpracujeme do dalších kol, protože podněty budou sloužit pro diskuse a setkání s odborníky a pro jejich další práci. Kromě veřejnosti se do projektu zapojují zástupci městských částí, významných přepravních firem, městských organizací, Středočeského kraje, měst kolem Prahy, ale také občanských sdružení.

 

Co je třeba poladit? Řekněte nám to!

13. května 2016

Na našich webových stránkách byla spuštěna aplikace pro zadávání podnětů - pochval i připomínek pro širokou veřejnost, aplikace poběží do začátku letních prázdnin, následně budou podněty vyhodnocovány a tříděny pro využití v dalších fázích Plánu udržitelné mobility Prahy a okolí. Používat aplikaci je snadné, stačí zadat jméno a PSČ, zaškrtnout jakých druhů dopravy se podnět týká a napsat komentář, co se líbí, nebo nelíbí. Podnět lze i nakreslit do mapy jako bod, čáru či plochu. Pro Plán udržitelné mobility jsou důležité podněty, které se týkají celých ulic či oblastí nebo dokonce celého systému, vzhledem k náročnosti celého dokumentu není bohužel v jeho kompetencích doporučovat posunutí konkrétního spoje autobusu o 5 minut či zřízení přechodu pro chodce.

Chci poladit Prahu!

Začátkem dubna se konala evropská konference k plánům udržitelné městské mobility

13. května 2016

Ve dnech 12. – 13. dubna 2016 se konala v Německých Brémách v pořadí již třetí konference k plánům udržitelné mobility. Konference se účastnili delegáti z celého světa, i když nejvíce jich bylo samozřejmě z Evropy, delegáti z České republiky byly samozřejmě také u toho! Hlavní téma bylo plánování efektivního města a v tomto duchu se ubíraly také prezentace jednotlivých přednášejících, které probíhaly paralelně. Přednášky byly zaměřeny jak na příklady z měst Evropy, tak na trendy v oblasti mobility, které je vhodné při plánování mobility uplatňovat, jako je například tzv. sdílená mobilita (bikesharing, carsharing, carpooling atd.), elektromobilita nebo optimalizace citylogistiky. Jedna z přednášek se zaměřila na plán udržitelné mobility města Brémy, který je velmi dobrým příkladem tohoto dokumentu, je možné jej nalézt samozřejmě i na internetu v anglickém jazyce. Hlavní přednášky a diskuze moderoval Siegfried Rupprecht, jehož jméno je spjato s tvorbou zásadního dokumentu pro plány mobility - Metodiky pro tvorbu a uplatňování plánů udržitelné městské mobility. Součástí konference byly také odborné exkurze do logistického areálu či projížďky na jízdních kolech nebo jízda elektrobusem. Doufáme, že v následujících letech bude i Praha prezentovat na podobných konferencích úspěchy se svým plánem udržitelné mobility Prahy a okolí.

prezentace z konference

Úvodní setkání s partnery

11. května 2016

5. 5. 2016 proběhlo úvodní setkání s partnery. Setkání v Městské knihovně v Praze zahájil úvodním slovem náměstek primátorky hl. m. Prahy Petr Dolínek. Následně byli všichni účastnící formou prezentace seznámeni s cílem dokumentu, časovým harmonogramem, procesem zpracování, organizační strukturou a především se způsobem participace, kdy byli vyzváni ke spolupráci při dalším zpracovávání. Zástupci pracovní skupiny pak byli připraveni zodpovědět související dotazy. S těmi, kteří zde projevili zájem, jsme připraveni dále spolupracovat v rámci workshopů a naslouchat jejich podnětům a názorům.  Na setkání bylo zastoupeno celkem 23 městských částí hl. m. Prahy, 7 obcí s rozšířenou působností Středočeského kraje, 20 odborných subjektů (např. SŽDC, ŘSD, ČVUT nebo Ministerstvo dopravy ČR) a 10 sdružení (např. Pražská organizace vozíčkářů, Nadace partnerství nebo Ústřední automotoklub ČR). Celkem bylo pozváno více než 110 potenciálních partnerů, ne všichni ovšem dorazili.